Ford Mustang HT-70
Mårten
köpte den -86 i Norrtälje för 14000:- och bytte den -92
mot en Impala -63, tror den gick till Karlstad för ett värde
av 17000:-!!!. Hade först original 250cui rak 6a med 3vxl manuell,
byttes till sist ut mot en -69 429a med C6 automat. |
B006
Rak sexa med dubbla
avgasrör, grön metallic två-kulörslack och "plåtmags"....Enebyborg
Bålsta -86
|
B007
Enebyborg
Bålsta -86 |
B022
Ser åter dagsljuset
efter 6 år i delar.. Göksvik -92
|
B023
"Plåtmags"
vända ut och in och med originalkapslar, såg bra ut hos Bilprovningen...Göksvik
-92
|
B021
Färgen skulle
ha varit gråblå...Göksvik -92
|
B034
Nyckelby -92
|
B035
Nyckelby -92
|
B036
Luftutsläppen
i huven var defroster munstycken från Volvo 240!, nödlösning,
värmeproblem.
|
B037
Nyckelby -92
|
B038
Sprillans inredning...Nyckelby
-92
|
B039
Hemsydda dörrsidor...Nyckelby
-92
|
B047
429cui från
en Thunderbird -68, Close chamber toppar, portade av "Grottis",
en 280 Competition Cam, True roller kamdrivning, Cobra Jet-stakar och
kolvar, en Holley 850-dubbelpump på ett Cobra Jet gjutjärns-insug.
|
B048
Nyckelby -92
|
B028
Här byts den
bort mot en Cheva Impala -63 för 17000,-!!!!
Shell i Bålsta
-92
|
B069
Isärplockad
och ledsen
Nyckelby -90
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|